Bu Blogda Ara

26 Aralık 2015 Cumartesi

Nihat Kahraman & Metin Yurdanur - Dialog

© Nihat Kahraman
Nihat Kahraman ve Metin Yurdanur sıkı dostlar. İlk kez birlikte bir sergi açıyorlar. Her iki sanatçının da son dönem çalışmalarının yer aldığı sergi Nurol Sanat Galerisi Ankara'da 10 aralık 2015 – 2 ocak 2016 tarihleri arasında;  Nurol Sanat Galerisi Bodrum'da da 8 – 30 ocak 2016 tarihleri arasında sanatseverlerle buluşuyor.

Nihat Kahraman'a göre resimleri, varla yok arası bir mekan algılaması içindeki varlıkların yeni ve çok boyutlu bir yaşam-ilişki arayışlarının eşzamansal ve görsel saptanmalarıdır.

Nihat Kahraman

1951'de Denizli'de doğdu. 1972 yılında Ankara GEE Resim-İş Bölümü’nden mezun oldu. 1972-76 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığı bursuyla Fransa’ya gönderildi. Paris’te École Nationale Supérieure des Beaux-Arts (ENSBA)’da artistik düzeyde sanat eğitimi, duvar resmi, fresk ve mozaik ihtisası yaptı. 1978-81 yılları arasında Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Yüksek Öğretmen Okulu Resim Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev aldı. 1992-2014 yılları arasında Ankara Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Ana Sanat Dalı, Duvar Resmi Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak çalıştı.

© Metin Yurdanur
1975-2014 yılları arasında Paris, Massy-Palaiseau ve Makedonya, Kicevo ve Ankara, İstanbul, İzmir, Bolu, Bursa ile Ayvalık'ta 60 kişisel resim sergisi açtı. Ankara Batıkent´te duvar resmi uygulamaları (Boyalıevler) yaptı. Pek çok yarışmada ödül kazandı. Ödülleri arasında1983’te Romanya’da aldığı “Balkan Ülkeleri Resim Yarışması Ödülü” ve “1986 Avrupa-Asya Sanat Bienali ödülü” sayılabilir. 1985-2012 yılları arasında Ankara Devlet Opera ve Balesi’nde dekoratör olarak çalıştı. 2012 yılından bu yana Devlet Opera ve Balesi’nde başdekoratör... Sanatçı Ankara’daki atölyesinde resim çalışmalarını sürdürüyor.

Metin Yurdanur

1951 yılında Sivrihisar’da doğdu. 1972 yılında Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş Bölümü’nden mezun oldu. 1972-1978 yılları arasında öğretmen okulu ve liselerde öğretmenlik, 1978-1981 yıllarında Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş Bölümü’nde modelaj öğretmenliği yaptı.

1979 yılında Ankara Belediyesi’nin “kentin plastik unsurlarla donatılması projesi” kapsamında, gelen talep üzerine çeşitli heykel tasarımları hazırladı. Bunlar bugün Abdi İpekçi Parkı’ndaki “Eller”, Gar Meydanı’ndaki “Miras”, Batıkent’teki “Dayanışma”dır.

1981 yılında serbest çalışmaya başladı. Dünya çapında 100’den fazla heykeli bulunuyor. Bunlardan bir kısmı Almanya, Japonya, Macaristan, Libya, Türkmenistan, Moğolistan ve Küba’da...

© Metin Yurdanur
2005 yılında Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi yerleşkesinde 50’den fazla heykelden oluşan “Ben Anadoluyum, Ben Cumhuriyetim, Ben Halkım” adlı bir yıl süreli sergiyi açtı.

Her yıl farklı bir üniversitede tekrarlanan; kültür ve sanatı öğrenciler, akademisyenler ve bölge halkı ile paylaşan sergi, Türkiye’de ilk ve tek olma özelliğine sahip.

Ankara’da bulunan heykel atölyesinde çalışmalarını sürdürüyor..

Nihat Kahraman & Metin Yurdanur - Dialog, Resim ve Heykel Sergisi / 10 aralık 2015 – 2 ocak 2016; Nurol Sanat Galerisi Ankara, 8 – 30 ocak 2016 Nurol Sanat Galerisi Bodrum; Gelincik Sokak No: 2 / 2, Çankaya - 06690 Ankara;Tel.: 0312 468 86 70

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder