Bu Blogda Ara

26 Mayıs 2014 Pazartesi

Migranten-Eltern-Bildung | Göçmenler-Veliler-Eğitim


Heidelberg Eğitim Bilimleri Üniversitesi (Pädagogische Hochschule Heidelberg) bünyesinde faaliyet gösteren Heidelberg Göç Araştırmaları ve Kültürleraşırı Pedagoji Merkezi (Hei-MaT), Mannheim Okul Dairesi'nin projesi "Migranten machen Schule" ve Baden Türk Okul Birlikleri Dernekleri Federasyonu ile 5 Haziran 2014 Perşembe günü, PH Heidelberg salonlarında saat 14 - 17 arasında (AULA, Kepler Str. 87, 69120 Heidelberg) bir konferans düzenliyor.

Konferansın konusu: Migranten-Eltern-Bildung | Göçmenler-Veliler-Eğitim

Konferansın ana konusunu Almanya'da ve Baden bölgesinde yapılan veli çalışmalarında, göçmen velilerin yerini ve önemini irdelemek oluşturuyor.

Akademik çalışmalar, Alman eğitim sisteminde, velilerin çocuklarının eğitim sisteminde gösterdiği performanstan yarı yarıya sorumlu olduğunu ortaya koyuyor. Bunun için bilgili ve bilinçli veliler çocuklarını baştan itibaren daha iyi bir şekilde eğitim kurumlarına hazırlayabiliyor.

Konferansta irdenecek konulardan birisi, göçmen ailelerde bu durumun hangi düzeyde olduğu. Bu yönde bilimsel çalışmalar ve veriler var mı? Varsa, göçmen veliler hangi konularda sisteme yönelik zorluk çekiyorlar?

İkinci bir konu, eğitim kurumlarının göçmen velilere yaklaşımı ve onlara yönelik hazırla(ya)madığı özel danışma ve bilgilendirme programları.

Giriş ücretsiz olup, önkayıt yaptırmadan doğrudan katılınabilinir...

Ayrıntılı bilgi için bkz. Migranten-Eltern-Bildung | Göçmenler-Veliler-Eğitim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder