Bu Blogda Ara

1 Mart 2014 Cumartesi

Ersin Anibal İlercil'in, Ardından Kalanlar...


"Ölü Arkadaştan Gelen Mektup

Sunar mektubu bana 2009 yılının Kasım ayında verdi. "Ersin Göndermiş" deyince, gayri ihtiyari 'Kim Ersin' dedim.

'Ersin Anibal İlercil...'

Hiç ölmüş bir insandan mektup aldınız mı? Ben o ana kadar hiç almamıştım. Tüylerim ürperdi. Bir süre zarfı açamadım. Yirmi beş yıldır hiç görmediğim Ersin bana ne yazabilirdi?

Sitem olmasından korktum. Arkadaş ihmali, kötü günde yanında olmamak, basit bir veda sözcüğü... İşte o sitemi okumaktan ve altından kalkamamaktan korkmuştum. Ama merak, o egoistçe merak her şeyin üzerine çıkıyor..."

Ertuğrul Özkök'ün "Tuhaf" isimli kitabından...

* * *

Vasiyetinden yola çıkarak hazırlanan ilk sergi, Ersin Anibal İlercil'in farklı dönemlerde çeşitli teknikler kullanarak yaptığı çalışmalara yer veriyor.

6 mart – 6 nisan 2014 tarihleri arasında Babil Galeri'de sergilenen çalışmalar sanatçının yaşarken dile getiremediği iç dünyasını döktüğü resimler...

Ersin Anibal İlercil

1947'de Uşak'ta doğdu. İstanbul Amerikan Koleji (Robert Academy) ve ODTÜ İdari Bilimler Fakültesi, Ekonomi Bölümü'nden mezun oldu. 1974 yılında Viyana Büyükelçiliği'nde çalışırken 22 ekim 1975 tarihinde, büyükelçi Danış Tunagil'in katledilmesi olayında teröristlerce rehin alındı. Olayın ardından hükümet tarafından Van'a tayin edildi. Sonrasında Viyana'ya yerleşti. Resim yapmaya başladı. Her fırsatta gittiği Hindistan-Goa onun ikinci evi oldu. Türkiye, Avusturya, Hindistan ve ABD'de 14 kişisel sergi açtı. 27 Mayıs 2009'da Viyana'da hayata gözlerini yumdu.

"Ardından Kalanlar" - Ersin Anibal İlercil / 6 mart – 6 nisan 2014; Babil Galeri, Kamer Hatun Mah. Aynalıçeşme Sk. No.4/1, Tepebaşı - Beyoğlu - İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder