Bu Blogda Ara

25 Ekim 2013 Cuma

Süheyla Taşçıer: Benim Adım Ne

Süheyla Taşçıer
[© Süheyla Taşçıer - KanalKultur] benim adım ne

kudurmuş hava
habercisi sinsi dumanın
tozlu bıyıklarıyla 
binmiş dağların sırtına

kundak
kundak

ölüme kafa tutamıyor güneş

ayın her haline
dilek tutuyor
dağ eteğindeki
ana
bacı

görülmüştür ibaresinin dallarına
tutunmuş  kızıl yarların
menekşe seslerinde titriyor
adı
hasret gövdeleri

ne zaman
ne zaman
unuttuk
bizim olan dağlara
türküler yakmayı
kutsanmış sularda yıkanmayı

yok oluyor şehirler

et
et
etler yapışıyor balçık toprağa

anaların ateşinde
billur delikanlıların adları akıyor
ben
mehmet
ben
hasan
ben
ali
ben
binlercesi

duvarın arkasındaki
laz şükrüye
kürt bedrinin oğullarının sünnetinde
en tatlısından yapmıştın şerbeti

sen alevi kadını mürüvvet
uykun yastıkta
sahura gözlemeler açmıştın
çatı komşun sevim annelere

onikiler aşkına
ortak kaynardı aşure kazanı

ne zaman
ne zaman
unuttuk
harflerin sesini

ceninler
ceninler
benim adım ne
benim adım ne [© Süheyla Taşçıer - KanalKultur]

[3 Ocak 2009]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder