Bu Blogda Ara

18 Temmuz 2013 Perşembe

Pir Sultan Abdal: Güzel âşık cevrimizi

Bkz. Sadettin Nüzhet: XVII inci asır
Sazşairlerinden Pir Sultan Abdal.
Evkaf Mattabası, İstanbul 1929: 37;
metinden hariç
"Sabâ Makamında ve düyek îkaında (nefes)"
Güzel âşık cevrimizi
Çekemezsin dimedim mi
Bu bir rızâ lokmasıdır
Yiyemezsin dimedim mi[1]

Yemiyenler kalır nâçar
Gözlerinden kanlar saçar
Bu bir demdir gelir geçer
Duyamazsın dimedim mi

Bu dervişlik bir dilektir
Bilene büyük devlettir
Yensiz yakasız ğömlektir
Giyemezsin dimedim mi

Çıkalım meydan yerine
Girelim Ali sırrına[2]
Canü başı Hak yoluna
Koyamazsın dimedim mi

Âşıklar harabat olur
Hak katında kutlu olur
Mehabbet bal'dan tatlı olur[*]
Doyamazsın dimedim mi

Pir Sultan Abdal şâh'ımız
Hak'ka ulaşır yolumuz
On iki İmam katarımız
Uyamazsın dimedim mi[3]

[1] Yudamazsın dimedim mi : nüsha
[2] Bak şu âşıkın hâline ne gelir söyle diline : nüsha
[3] B. Atalay B.in kitabında bu nefes 4 benttir. D. Rûhullah'ın eserinde temamdır.
[*] Editörün notu: tatl'olur (?)


Bkz. Sadettin Nüzhet: XVII inci asır Sazşairlerinden Pir Sultan Abdal. Evkaf Mattabası, İstanbul 1929: 37; metinden hariç "Sabâ Makamında ve düyek îkaında (nefes)"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder