İstanbul Üniversitesi, İtalyan Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, İstanbul İtalyan Kültür Merkezi işbirliğiyle 19 - 20 mart 2015 tarihleri arasında "Proposte per il nostro millennio: La letteratura italiana tra postmodernismo e globalizzazione | Binyılımız için öneriler: Postmodernizm ve küreselleşme arasında İtalyan edebiyatı" başlıklı sempozyumu düzenliyor.
Sempozyum açılış konuşmalarını Esin Gören (İstanbul Üniversitesi İtalyan Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı Başkanı), Mustafa Özkan (İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dekanı), Federica Ferrari Bravo (İstanbul İtalya Başkonsolosu) ve Maria Luisa Scolari (İstanbul İtalyan Kültür Merkezi Müdür Vekili) yapıyor.
Sempozyum Onur Konuğu Enrico Brizzi'nin "Un altro passato è possibile. L’Epopea Fantastorica Italiana | Başka bir geçmiş mümkündür. İtalyan Alternatif Tarih Destanı" başlıklı konuşmasının ardından düzenlenen 5 oturum ile sempozyum sona eriyor.
İlgili sempozyumda şu sunumlar tartışmaya açılıyor:
Maria Grazia Negro: Il giallo coloniale degli anni Zero: controracconto della memoria storica rimossa e/o scrittura dell’estremo? | İki binli yılların sömürgeci polisiyesi: unutulan tarihsel belleğin karşı-anlatısı ve/veya uçların yazını mı?; Raffaella Marchese: Erminia Dell’Oro: confini e diaspore nell’epoca della globalizzazione | Erminia Dell’Oro: küreselleşme döneminde sınırlar ve diaspora; Silvia Lucà: L’ultimo Pasolini e il postmodernismo. Una lettura di Petrolio | Postmodernizm ve Pasolini’nin son eseri: bir Petrolio okuması; Ellen Patat: Le manifestazioni delle “intensità intime” tondelliane. Opinioni di viaggio anni ’80 | Tondelli’nin “içsel yoğunluk” belirtileri. 80’li yılların seyahat düşünceleri; Deniz Dilşad Karail: Elementi postmoderni nel romanzo di Umberto Eco La misteriosa fiamma della regina Loana | Umberto Eco’nun Kraliçe Loana’nın Gizemli Alevi romanında postmodern öğeler; Alessandro Cinquegrani: Per un’ontologia persuasa: la Pentalogia delle stelle di Mauro Covacich | İkna edilmiş bir ontoloji için: Mauro Covacich’ın Pentalogia delle stelle serisi; Simone Giorgino: La poetica dello “slittamento” in Nostra Signora dei Turchi di Carmelo Bene | Carmelo Bene’nin Nostra Signora dei Turchi romanında “Sapma” poetikası; Maria Gloria Vinci, Giselle Larizzatti Agazzi: Quando le donne cantano: voce, corpo e scrittura nei romanzi di Clarice Lispector e Dacia Maraini | Kadınlar şarkı söylediğinde: Clarice Lispector ve Dacia Maraini’nin romanlarında ses, beden ve yazı; Antonella Staiano: Tra postmodernismo e ritorno al sacro: la poesia visionaria di Alda Merini | Postmodernizm ve kutsallığa dönüş arasında: Alda Merini’nin düşsel şiiri; Barbara Dell’Abate-Çelebi: L’arte della gioia di Goliarda Sapienza tra anarchia e femminismo postmoderno | Anarşi ve postmodern feminizm arasında Goliarda Sapienza’nın L’arte della gioia romanı; Diana Jup Kastrati: Il giallo impregnato di italianità: il fenomeno Camilleri | İtalyan usulü polisiye: Camilleri olgusu; Agnes Ludmann: Caratteristiche postmoderne nei gialli di Luigi Malerba | Luigi Malerba’nın polisiyelerinde postmodern özellikler; Carla Maria Cristina Obino: Tratti postmoderni nel neo-noir italiano: Andrea G. Pinketts e la saga di Lazzaro Sant’Andrea | İtalyan Neo-noir akımında postmodern izler: Andrea G. Pinketts ve Lazzaro Sant’Andrea serisi; Hanna Serkowska: Il dibattito italiano sulla “letteratura del mondo” | “Dünya Edebiyatı” üzerine İtalyan tartışması; Arnaldo Di Benedetto: Contro-passato prossimo di Guido Morselli | Guido Morselli’nin Contro-passato prossimo Romanı; Tomasz Skocki: L’ucronia come epopea. I romanzi di Enrico Brizzi e Jacek Dukaj tra divertissement postmoderno e riflessione sulla Storia | Destan olarak Ükroni. Postmodern kurmaca ve tarih yorumları arasında Enrico Brizzi ve Jacek Dukaj’ın romanları; Charles Klopp: Antonio Tabucchi nel nuovo millennio: scrittore postmoderno e globalizzante | Yeni binyılda Antonio Tabucchi: postmodern ve küreselleştirici yazar; Antonello Perli: “Si era post-moderni nel secolo scorso”. Il postmoderno nella letteratura di Antonio Tabucchi | “Geçen yüzyılda postmoderndik”. Antonio Tabucchi’nin eserlerinde postmodernizm; Margit Lukácsi: “Di tutto resta un poco” - Immagine e testo: interdiscorsività e interdisciplinarità nel racconto di Antonio Tabucchi Tristano muore | “Her şeyden biraz kalır” - Görüntü ve metin: Antonio Tabucchi’nin Tristano Ölürken romanında söylemlerarasılık ve disiplinlerarasılık; Alessandra Grandelis, Morena Marsilio, Emanuele Zinato: La dicibilità dei nonluoghi: ipotesi e prospettive di ricerca per una mappa narrativa dello spazio italiano negli anni Zero (Falco, Lagioia, Sarchi) | Yok-mekânların söylenebilirliği: iki binli yıllarda İtalyan uzamının anlatısal haritası için araştırma hipotezleri ve perspektifleri (Falco, Lagioia, Sarchi); Alma Hafizi: Danubio di Claudio Magris: un viaggio metaforico della condizione umana | Claudio Magris’in Tuna boyunca eseri: insanlığın mecazi seyahati; Armando Rotondi: Giunapoli di Silvio Perrella: il viaggio interno e interiore nella città tra tempo bloccato, vicoli chiusi e strade che si biforcano | Silvio Perrella’nın Giunapoli Romanı: durdurulmuş zaman, çıkmaz sokaklar ve çatallaşan sokaklar arasında mekansal ve içsel seyahat; Diego Varini: Strategia combinatoria e pratiche di riscrittura nel lavoro recente di Michele Mari | Michele Mari’nin yeni eserlerinde birleşimsel stratejiler ve yeniden yazma uygulamaları; Beatrice Collina: L’amica geniale, l’identità di Elena Ferrante | L’amica geniale romanı Elena Ferrante’nin gerçek kimliği; Souad Khelouiati: Novecento-La leggenda del pianista sull’oceano: analisi semiotica di un racconto intermediale | Bin Dokuz Yüz-1900 Efsanesi: medyalararası bir anlatının gösterge bilimsel incelemesi; Danilo Capasso: Kragujevac Üniversitesi Una lingua nuova per una nuova letteratura italiana: il caso italiano di tre scrittori non italiani | Yeni bir İtalyan edebiyatı için yeni bir dil: İtalyan olmayan üç yazar örneği
Proposte per il nostro millennio: La letteratura italiana tra postmodernismo e globalizzazione | Binyılımız İçin Öneriler: Postmodernizm ve Küreselleşme Arasında İtalyan Edebiyatı / 19 - 20 mart 2015, İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Ordu Caddesi No. 196, Laleli - Fatih - İstanbul
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder