[KanalKultur] - "Kültürler-Aşırı ve Dinler-Arası: Çoğulcu (Göç) Toplumlarının Geleceği - Zorluklar ve Sınırlar"; "Okulda Kültürler-Aşırı ve Arası Öğrenme Modelleri"; "Dinbilimi Araştırmalarının Dinlerarası Öğrenimine Katkısı"; "Almanya'da İslam Dersi Modelleri"...
Bilindiği gibi, Almanya'da Hamburg Eyaleti ağustos 2012'de, Müslüman derneklerle ve Alevi cemaatiyle bir devlet protokolü imzalayarak, kendilerine hukuki olarak, birçok hak ve imtiyaz verdi. Buna göre ve bu protokol kapsamında artık söz konusu Müslüman cemaatler, Alman Anayasa’sının 7.3 fıkrası çerçevesinde din dersi verebiliyor...
Bu durum, göç alan toplumların, şimdiye kadar uyguladıkları kültürlerarası ve dinlerarası eğitim modellerini ve eğitim programlarını gözden geçirme zaruretini beraberinde getiriyor.
Hukuki ve politik boyuttaki gelişmelerin, eğitim kurumlarına ne şekilde yansıyacağı ve ideal olarak ne gibi düzenlenmesi gerektiği soruları, 17 kasım 2012 tarihinde Heidelberg Eğitim Bilimleri Üniversitesi'nde (Pädagogische Hochschule Heidelberg / University of Education) Dr. Martin Bauschke, Prof. Dr. Marc Bodenstein, Prof. Dr. Katja Boehme, Canan Kalaç, Dr. André Ritter, PD Dr. Martin Sander-Gaiser, Prof. Dr. Dr. Bertram Schmitz, Sylvia Selke ve Prof. Dr. Havva Engin'in yer aldığı bir toplantıyla irdelendi.
Toplantıyı "Heidelberg Göç Araştırmaları ve Kültürler-Aşırı Pedagoji Merkezi" (Heidelberger Zentrum für Migrationsforschung und Transkulturelle Pädagogik - Hei-MaT) ve aynı üniversitenin "Felsefe ve Teoloji Enstitüsü" (Institut für Philosophie und Theologie) ile "Din ve Eğitim Ağı" (Netzwerk Bildung und Religion) adlı dernek birlikte gerçekleştirdi. Toplantıya, değişik dinleri - inançları temsil eden ve bu dinlere - inançlara yönelik, önemli çalışmalara imza atmış bilim insanları katıldı...
Canan Kalaç, Prof. Dr. Katja Boehme ve Prof. Dr. Havva Engin'in "Açılış Konuşmaları"nın ardından "Kültürlerarası ve Dinlerarası Eğitim Modelleri Tartışılıyor" başlıklı toplantıda şu konular ele alındı ve çalıştaylar düzenlendi:
"Okulda Kültürler-Aşırı ve Arası Öğrenme Modelleri" (Engin) [Konzepte trans- / interkulturellen Lernens in der Schule (Engin)]; "Uluslararası Barış Okulu'nda Dinlerarası Okul Hayatı ve Öğrenme" (Kalaç) [Interreligiöses Schulleben und Lernen in der Internationalen Friedensschule (Kalac)]; "Küresel Etik (Weltethos) Okul Projesi" (Bauschke) [Schulprojekt Weltethos (Bauschke)]; "Dinbilimi Araştırmalarının Dinlerarası Öğrenimine Katkısı" (Schmitz) [Der Beitrag der Religionswissenschaft zum interreligiösen Lernen (Schmitz)]; "Almanya'da İslam Dersi Modelleri" (Bodenstein) [Konzepte des islamischen Religionsunterrichts in Deutschland (Bodenstein)]; "Konuların Diyalog Yoluyla Aktarılması Bakımından Okullarda ve Yüksekokullarda Dinlerarası Öğrenme ve Öğretim" (Boehme) [Interreligiöses Lernen und Lehren in Schule und Hochschule durch Dialog der Fächer (Boehme)]; "Dinlerarası Öğrenmede Değişik Medyanın Kullanımı" (Sander-Gaiser) [(Neue) Medien für interreligiöses Lernen (Sander-Gaiser)]
Çalıştayların ardından, Prof. Dr. Havva Engin'in (Hei-MaT, PH Heidelberg) moderatörlüğünde "Kültürler-Aşırı ve Dinler-Arası: Çoğulcu (Göç) Toplumlarının Geleceği - Zorluklar ve Sınırlar" [Transkulturell und interreligiös: Die Zukunft pluraler (Einwanderungs-) Gesellschaften – Herausforderungen und Grenzen] başlıklı bir panel yapıldı. Panelin katılımcıları arasında şu isimler bulunuyordu: Dr. Martin Bauschke (Projekt Weltethos, Berlin), Prof. Dr. Marc Bodenstein (Universität Frankfurt am Main), Prof. Dr. Katja Boehme (PH Heidelberg), Canan Kalaç (Netzwerk Bildung und Religion e.V.), Dr. André Ritter (Europäisches Institut für interkulturelle und interreligiöse Forschung, Vaduz / Heidelberg), PD Dr. Martin Sander-Gaiser (Universität Göttingen), Prof. Dr. Dr. Bertram Schmitz (Universität Jena) ve Sylvia Selke (Hei-MaT, PH Heidelberg)... [KanalKultur]
"Konzepte interkulturellen und interreligiösen Lernens in der Diskussion" / 17 kasım 2012, Heidelberg; Aula der PH Heidelberg (Altbau), Keplerstraße 87, 69120 Heidelberg
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder