[KanalKultur] - "Beş Şehirde / Baş Şehirde Hacı Bayram"; "Osmanlı Anadolusundaki Tasavvufî Hareketlilik"; "Tevhidde Bayrâm'a Ermek"; "Velî Ne Demektir?: Velâyet Bağını Keşfetme"; "Bir Halvetî: Somuncu Baba"; "Hamza Bali"; "Hamzavîlik"; "Bayrâmî Melâmîliği"; "Bayrâmîlik"; "Bahâeddinzâde Muhyiddin Mehmed Efendi ve Vahdet-i Vücûd Risâlesi"; "Yazıcızâde Mehmed ve Ahmed Bîcân"; "Şeyh Hamid Aksarâyî"; "Sûfî-Devlet İlişkilerinde Bir Model Olarak Hacı Bayrâm-ı Velî"; "Tasavvufun Günümüz Avrupasındaki İslâmiyetin İnşasına Katkısı"...
Ankara Büyükşehir Belediyesi ile TÜRKKAD-Türk Kadınları Kültür Derneği ortaklaşa olarak, 14 - 16 aralık 2012 tarihleri arasında Ankara'da "Hacı Bayrâm-ı Velî" başlıklı uluslararası bir sempozyum düzenledi. Sempozyum Bilim Kurulu'nu Prof. Dr. Ahmet Yaşar Ocak, Prof. Dr. Bilal Kemikli, Prof. Dr. Mahmut Erol Kılıç, Prof. Dr. Mehmet Demirci, Prof. Dr. Mustafa Kara ve Prof. Dr. Mustafa Tahralı oluşturdu.
"Hacı Bayrâm-ı Velî" Uluslararası Sempozyumu'nın "Açılış Konuşmaları"nı Cemâlnur Sargut (TÜRKKAD İstanbul Şubesi Başkanı), Emine Bağlı (TÜRKKAD Genel Başkanı) ve Melih Gökçek (Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı) yaptı. "Lâ Edrî Topluluğu" tarafından da "Tasavvuf Mûsıkîsi Konseri " verildi.
Sempozyumda toplam 10 oturumda 31 bildiri tartışmaya açıldı:
Mehmet Demirci: "Beş Şehirde / Baş Şehirde Hacı Bayram" / "Haci Bayram Veli in Five Cities and in the Capital"; Carl W. Ernst: "Hacı Bayram Velî'nin Şiirleri Üzerine Düşünceler" / "Reflections on the Poetry of Haci Bayram Veli"; Mustafa Kara: "Osmanlı Anadolusundaki Tasavvufî Hareketlilik ve Hacı Bayrâm-ı Velî" / "Sufi Movements in Ottoman Anatolia and Haci Bayram Veli"; Dilek Güldütuna: "Bilmek, Bulmak, Olmak: Tevhidde Bayrâm'a Ermek." / "To Know, to Find, to Be: Attaining Bayram in Tevhid (unity)"; James Morris: "Velî Ne Demektir?: Velâyet Bağını Keşfetme" / "What is a Wali?: Exploring the Relationship of Walaya"; Mustafa Tatçı: "Gönül Çocuğunu Aşk Fırınında Pişiren Bir Halvetî: Somuncu Baba" / "Somuncu Baba: A Halveti Cooking his Child of Heart in the Furnace of Love"; Haşim Şahin: "Hacı Bayrâm-ı Velî'nin Halifesi Emir Sikkînî ve Bayramî Melâmîliğinin Oluşum Süreci" / "Haci Bayram Veli's Caliph, Emir Sikkini and the Emergence Process of Bayrami Melamiyya"; Kazım Hacımeyliç: "Bosna'da Bayrâmî İzler: Hamza Bali ve Hamzavîliğe Dair Bazı Notlar" / "Bayrami Traces in Bosnia: Hamza Bali and Hamzaviyya"; Ayşe Yücel: "Akşemseddin'in Eserlerinde Sosyal Ahlâk ve Eleştiri" / "Social Ahlaq and Critique in Akshamseddin's Works"; Abdürrezzak Tek: "Bayrâmî Melâmîliği'nin Temel Özellikleri" / "Basic Features of Bayrami Melamiyya"; Nedim Tan: "Akşemseddin'in Devraldığı Tasavvufî Miras: Risâletü'n-Nûriyye Üzerine Bir Okuma"; Baha Tanman: "Hacı Bayrâm-ı Velî Türbesinin Mimârî Özellikleri" / "Architectural Features of Haci Bayram Veli's Tomb"; Hakan Alvan: "Hacı Bayrâm-ı Velî ve Mûsıkî" / "Haci Bayram Veli and Music"; Mustafa Aydoğan: "Şiir ve Bilgelik: Hacı Bayrâm-ı Velî Örneği" / "Poetry and Wisdom: Haci Bayram Veli's Case"; Ahmet Yaşar Ocak: "Bayrâmîlik ve Osmanlı Tasavvuf Tarihindeki Yeri" / "Bayramiyya and its Place in Ottoman Tasavvuf History"; Ömür Ceylan: "İki Zaman Arasında: 'Klâsik Şerhlerinden Hareketle Hacı Bayrâm-ı Velî'yi Yeniden Okuma Denemesi'" / "In Between Two Epochs: Re-reading Haci Bayram Veli in Light of his Classical Commentary"; Serap Kılıç: "Yazıyı Sineye Nakşeden Bir Velî: Hacı Bayram Velî" / "A Wali who Engraves Words in One's Bosom: Haci Bayram Veli"; Semih Ceyhan: "Bayrâmiyye Meşâyihinden Bahâeddinzâde Muhyiddin Mehmed Efendi ve Vahdet-i Vücûd Risâlesi" / "Bahaeddinzade Muhyiddin Mehmed Efendi, a Bayramiyya Sheikh and his Risala on Oneness of Being"; İsa Yüceer: "Hacı Bayrâm-ı Velî'nin Mânevî Kimliği" / "Haci Bayram Veli's Spiritual Identity"; Mohammed Rustom: "Aşkın Suyu ve Ateşi" / "The Water and Fire of Love"; Mustafa Aşkar: "Osmanlı'nın Kuruluş Döneminde Tasavvufî Hareketler: Devlet-Sûfî İlişkisine Bir Bakış" / "Sufi Movements During the Foundation of the Ottoman"; Buket Karatop: "Hacı Bayrâm-ı Velî'nin Gelibolu'daki Müridleri: Yazıcızâde Mehmed ve Ahmed Bîcân" / "Haci Bayram Veli's Murid in Gelibolu: Yazıcızade Mehmet and Ahmed Bican"; Shiraz Sheikh: "Hacı Bayram Velî ve Şeyh Hamid Aksarâyî Arasındaki İlişki" / "The Relationship Between Haci Bayram Veli and Sheikh Hamid Aksarayi"; Salih Çift: "Sûfî-Devlet İlişkilerinde Bir Model Olarak Hacı Bayrâm-ı Velî" / "Haci Bayram Veli as a Model in Sufi-State Relations"; Mehmet Münir Atalar: "Şerh-i Rumûzât-ı Hacı Bayrâm-ı Velî" / "Rumuzat's Commentary of Haci Bayram Veli"; Ercan Alkan: "Hacı Bayrâm-ı Velî'nin İsteğiyle Yapılan Bir Tercüme: İnce Bedreddîn ve Tercüme-i Lemaât'" / "A Translation on Haci Bayram Veli's Request: Ince Bedreddin and his 'Tercume-i Lemaat'"; Eric Geoffroy: "Tasavvufun Günümüz Avrupasındaki İslâmiyetin İnşasına Katkısı" / "The Contribution of Sufism to the Construction of Contemporary Europe's Islam"; Bilal Kemikli: "Bayrâmîliğin İnşa Ettiği Edebî Muhit..." / "Literary Environment Constructed by Bayramiyya"; Cemâlnur Sargut: "Hacı Bayrâm-ı Velî'de Tasarruf" / "Tasarruf (God's permitting one to use His power) in Haci Bayram Veli"
Tasavvuf Mûsıkîsi Konseri / Turkish Tasawwuf Music
Lâ Edrî Topluluğu
Lâ Edrî Topluluğu, 2006 senesinde, Ken'an Rifâî Hz.'nin torunu Orhan Büyükaksoy ve Cemâlnur Sargut'un girişimleri ve gayretleri ile kuruldu.. Sanat yönetmeni Vasfi Emre Ömürlü'dür. İsim olarak "Lâ Edrî", çok genel bir Klâsik Türk Müziği terimi ve Türk Müziği eserlerinde anonim eser mânâsında kullanılıyor. Grubun bu ismi, kendilerinin isimlerinin değil sadece Hz. Peygamber'in ismini değerli ve kayda değer olarak gördüğü için almış. Topluluk geleneksel tasavvuf müziği alanında; 2006 senesinden beri, başta Türkiye olmak üzere farklı ülkelerde, seminer, festival ve konferanslarda konserler veriyor.
Lâ Edrî Ensemble
Lâ Edrî Ensemble was established in 2006 under the directorate of Orhan Büyükaksoy and Cemâlnur Sargut. Its art director is Dr. Vasfi Emre Ömürlü. “Lâ Edrî” is a very common Turkish Classical Music term which means “unknown” or “somebody who desires to be anonymous”. The group chose this term as the members wish to be considered as the servants of the Prophet thinking that it is only the name and glory of the Prophet that is noteworthy. The group is specialized in the area of sufi music in traditional way and all its members are welleducated in sufi music, yet they are amateur musicians in the sense that their professional area of expertise is not music. Since 2006, the group has given concerts in Turkey, India, Italy and Germany on several occasions. [KanalKultur]
"Hacı Bayrâm-ı Velî" Uluslararası Sempozyumu [Düzenleyen: Ankara Büyükşehir Belediyesi - TÜRKKAD-Türk Kadınları Kültür Derneği] / 14 - 16 aralık 2012, Ankara; Hacettepe Üniversitesi Kültür Merkezi, M Salonu, Sıhhiye Kampüsü, Ankara
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder