Bu Blogda Ara

25 Temmuz 2013 Perşembe

Tenimin Altındaki Tanrıçalar

Süheyla Taşçıer: Tenimin Altındaki Tanrıçalar. 
Payan Yayınları, İstanbul 2008, 125 S
+ İçindekiler, ISBN 978-605-5744-00-7
[KanalKultur] "ay şarkı söylerken
seni çizeceğim gökyüzüne
orospu yıldızlar
bir
bir
hizmet edecek ikimize
gümüşten nakışlar
dökülecek yeryüzüne"

diyor "Fettan" başlığını verdiği şiirinde Süheyla Taşçıer "Tenimin Altındaki Tanrıçalar" adlı eserinde.

"Erotik şiir yazarı" tanınıyor, Süheyla Taşçıer. "Yere düşen her şeyi harf olarak algıladım. Eve götürüp yeni sözcükler üretim" diyor.

Kadını anlatıyor aslında, Taşçıer, tüm yalınlığıyla. Doğu'nun veya Orient'in baskı altındaki kadınının itkilerini... Birey oluyor kadın onun dizelerinde. Erkek egemen toplumun ötekisi - dışlanmışı hayat buluyor sözcüklerinde. Şiiriyle hayatın bizatihi içine giriyor, atardamarından yakalıyor onu. Ayna tutuyor, efendinin aslında ne kadar köleleştiğine... Sıradışı sayılanı, tabu olarak görüleni; sıradanlaştırıyor ve yıkıyor tabuyu... İtki "ben"e ("ego"ya) ve "ben" de "süper-ego"ya değil ama daha da öte, "süperorganik"e ("superorganic") ulaşıyor onun sayesinde. "Kadın"ı betimliyor şair böylece şu dizeleriyle:

"asi gençliğini göz altlarında toplamış
yanaklarında utangaç gamzeler
sevda sözlerini biriktirdiği ağzı kocaman
omuzları kalçalarına tabi
kalçaları uysal hizmetçi
beli deli
deli
deli deniz
onun sularında yüzenler bilir
fırtınayı baştan çıkartmış
günah günah gözlerinde sürme"

Gözlerini, tükettiği aşklarıyla arkasına aldığı Ankara'da dünyaya açmış Süyetla Taşçıer. Siyasi 7 gün dergisinde yayımlanan "Türkiye'deki Bunalım", "TRT'nin Yakasından düşün", "Halk Eğitimi", "Altındağ Halkını Tanıyalım" başlıklı yazılarıyla dikkat çekmiş. Nihayetinde, Rüzgarlı Sokak'la 15 yaşında tanışmış. Amatör muhabirler yetiştiren Radyo Televizyon dergisinde çalışmış. Şinasi Nahit Berker'den, Nahit Duru ve Durul Salman'dan gazetecilik adına çok şey öğrenmiş.

Önce, Ankara'da liselerarası şiir yarışmasında ikinci olmuş, ardından "Büyük Deniz" dediği Hürriyet Gazetesi'nde yine usta gazetecilerle çalışmaya başlamış.

12 Eylül'de yazdığı "Yeni Hükümetle Yeni Zamlar" haberi nedeniyle İstanbul Sıkıyönetim Komutanlığı'nca, üç gün süren sorgulama sonunda 10 gün gözetim altına alınmış. Ayrıca Ankara Sıkıyönetim Komutanlığı ASALA Esenboğa baskını haberiyle ilgili olarak günlerce sorgulanmış. "Gençliğimi Ankara - İstanbul - İzmir Sıkıyönetim Komutanlıklarında 'Niye bu haberleri yazdın', sorgularıyla geçirdim" diyor. Yaptığı bir "Zam" haberi nedeniyle "sanık" olduğunda başına gelenleri şöyle özetliyor:
"Hukuk danışmanımız Çetin Özek:
- Taşçıer o kadar bol malzemen var ki, artık kadın gözüyle yazarsın, dediğinde:
- Sayın Özek, içerde 'zam' haberinden sorgulanmadım, yargılanmadım. "z" kaldırıldı, "o"nun üzerine sorular...
Hayatımın dersini aldım. Yani kadın geometrisi, kadın anatomisi, kadının beş "g"si göz / gerdan / göğüs / göbek / göt..
Beş adam ihtilal yapacak. Ben acar gazeteci ihtilal dönemi zam haberi yazacağım. Yargılanacağım..." (s. 122 - 125)
7 yıl Hürriyet Gazetesi'nde çalışmış. Akabinde televizyonla tanışmış. Kanal D - Böyle Gitmez - Prizma Show TV - Temiz Eller -, Kent TV - Gece Vizyon - programlarında özel haber muhabiriymiş.
Ustası Cemal Süreya "Şair İstanbul'da yaşar" deyince, 1988'de İstanbul'a gelmiş. O gündür bu gündür İstanbul'da yaşıyor.

2007 yılında Kültür Bakanlığı'nın desteklediği Bacıyan-ı Rum (Anadolu Kadınları) belgeselinin metin yazarlığını ve senaristliğini de yapmış...

Süheyla Taşçıer'in "Tenimin Altındaki Tanrıçalar" adlı eserinde 83 şiirinde hayat yeniden üretiliyor...[KanalKultur]

Süheyla Taşçıer: Tenimin Altındaki Tanrıçalar.  Payan Yayınları, İstanbul 2008, 125 S + İçindekiler, ISBN 978-605-5744-00-7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder