Aysel Alver, Binil-mez I | Not to be ridden I, metal konstrüksiyon - kağıt hamuru-kolaj, Metal construction - papier mache-collage, 65 x 145 x 70 cm., 2014 |
Beşinci solo sergisinde Aysel Alver "agoni" kavramı üzerinde duruyor. Temelde tıp alanında kullanılan, "ölmeden önceki an" anlamına gelen bu terimi Alver, yaşadığımız tarihsel süreçte ahlaki ve etik değerleri betimlemek için kullanıyor.
Sergisinin hazırlıklarına "Ahlaki çürüme ne zaman ve nasıl başlar?" sorusuyla yola çıkan Alver, bu çürüme sürecini insan ve değerleri bağlamında "agoni" bir zaman dilimi olarak yorumluyor. Alver kesintiye uğrayan modernleşme ve aydınlanma sürecini dengesi bozulmuş hümanizm anlayışı ve deforme olmuş ahlaki ve etik değerler üzerinden tarif ediyor.
"Yozlaşma olarak da ifade edilebilecek bu sürecin oluşumunda, hükümetlerin ideolojik yapıları veya dini yaptırımları ile aile yapılarının çok büyük etkisi var. Bireylerin çocukluktan itibaren psikoseksüel gelişim süreçlerinin baskılanması veya müdahaleye uğraması ve evrensel ahlaktan mahrum bırakılarak yetiştirilmesi bu sürecin koşullarını hazırlıyor. Toplumsal bir mesele haline gelen bu türden müdahalelerin yarattığı deformasyon ile ortaya çıkan patolojik denilebilecek kişiliklere dikkat çekmek gerekiyor. Benzer biçimde, bu yaptırımların daha sonraki süreçlerde özel ve kamusal alanlarda pekiştirilmesi yaşanan tahribatı derinleştiriyor." diyen Alver "agoni" bir zaman dilimi olarak betimlediği bu türden ahlaki ve etik değerlerin yitimini galeri mekanında sergilediği eserlerde gerçekleştirdiği psikanalitik bir yaklaşımla izleyiciye deneyimletmek istiyor...
* * *
Aysel Alver, Emme | Don't Suck, Metal konstrüksiyon - kağıt hamuru-kolaj, Metal construction - papier mache - collage, 65 x 68 x 52 cm., 2014 |
Alver, starting preparations for the "Agony" exhibition with the question "When and how does ethical corruption begin?" interprets this corruption process as an "agony" period of time in terms of human beings and their values. Alver describes the interrupted modernization and enlightenment process over unbalanced perception of humanism and deformed moral and ethical values.
Alver states "Ideological structures or religious sanctions of governments and family structures had a great impact on the emergence of this process which can also be defined as corruption. Psychosexual development processes of individuals since their childhood being under pressure or intervened with and growing deprived of universal ethics accelerated the conditions for this process. It is required to give attention to personalities that might be called pathologic, emerging from the deformation of such kind of interventions which have become a social issue. Similarly, strengthening these sanctions in public and private areas in the upcoming processes deepens this distortion and wants the audience to experience the loss of these moral and ethical values she describes as an "agony" period of time through a psychoanalytic approach in the art pieces exhibited at the gallery.
Aysel Alver
2008'de Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümü'nü bitirdi. 2011'de Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Heykel Ana Sanat Dalı'nda yüksek lisansını; 2012'de Gazi Üniversitesi Resim Ana Sanat Dalı Sanatta Yeterlik Programı'nı tamamladı. 2012'den beri Hacettepe Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Endüstri Ürünleri Tasarım Bölümü Öğretim Görevlisi..
Kişisel Sergileri
2012 Retro; Galeri İlayda Karaköy Harbour, İstanbul
2011 Postmodern Ağıtlar; Galeri Artist (Lab), Ankara
2010 Romans 2; Ziraat Bankası Kuğulu Sanat Galerisi, Ankara
2009 Romans 1; ODTÜ Kütüphane Sergi Salonu, Ankara [KanalKultur]
Aysel Alver - Agoni / Agony / 9 mayıs – 8 haziran 2014; Galeri İlayda, Hüsrev Gerede Cad. No:37, Teşvikiye - 34330 İstanbul; Tel.: (0212) 227 92 92
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder