Bu Blogda Ara

9 Aralık 2013 Pazartesi

Heidelberg'te Göçmen Türk Veliler İçin Veli Akademisi Başlıyor

[KanalKultur] - Heidelberg Eğitim Bilimleri Üniversitesi (Pädagogische Hochschule Heidelberg) bünyesinde faaliyet gösteren Heidelberg Göç Araştırmaları ve Kültürleraşırı Pedagoji Merkezi (Hei-MaT) ile Baden Türk Okul Birlikleri Dernekleri Federasyonu; T.C. Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Toplukluklar Başkanlığı'nın malî desteğiyle, "Göçmen Türk Veliler İçin Veli Akademisi" projesini başlatıyor.

Projenin ana hedefi, Baden Türk Okul Birlikleri Dernekleri Federasyonu ile birlikte, Almanya'nın Baden bölgesinde yaşayan Türkiye kökenli velileri, Alman eğitim sisteminin yapısı, işleyişi ve beklentileri konularında bilgilendirmek, veli hakları ve okulda veli çalışmalarına aktif katılma temelinde kendilerini eğitmek olarak belirlenmiş...

Hei-MaT Direktörü Prof. Dr. Havva Engin, projeyle ilgili şu hususların altını çiziyor:
"Günümüzde Alman eğitim sisteminde eğitimini sürdüren Türkiye kökenli öğrencilerin ve gençlerin beşte biri, okulu hiçbir diploma almadan terk ediyor. Bu, bilgi toplumu olan Almanya gibi bir ülkede, mutlak şekilde işsiz kalma anlamına geliyor. Zira okul diploması olmayan gençlerin, meslek eğitimine başlama şansı da yok. Sözü edilen başarısızlığın ana nedenlerinin başında, eğitim sisteminin velilere yönelik çok büyük beklentilerinin olması ve onlara büyük yükümlülükler getirmesi geliyor. Alman eğitim sisteminde bir öğrencinin okul başarı oranının yarısını, velilerin evde çocuklarıyla ev ödevlerini çalışmaları, onları değişik ders konularına ve sınavlara hazırlama aktiviteleri belirliyor. Buna ek olarak, eğitim sistemi; velilerden, sıkı ve düzenli bir şekilde öğretmenlerle - eğitmenlerle iletişim içinde olmalarını ve kendi çocuklarının başarılarını birebir takip etmelerini bekliyor. Değişik bir eğitim sisteminden gelen Türkiye kökenli veliler ve bu bağlamda özellikle anneler – ki yapılan demografik çalışmalara göre, önemli bir bölümü evlilik yoluyla Almanya'ya geliyor ve eğitim sistemini hiçbir şekilde tanımıyor –, eğitim sisteminin ve aktörlerinin bu yüksek beklentileri karşısında hayli zorlanıyor. Bunun için, Alman eğitim sisteminin yapısı, işleyişi ve beklentileri konularında velileri bilgilendirmek, veli hakları ve okulda veli çalışmalarına aktif katılma temelinde eğitmek gerekiyor. İlgili proje bunu sağlamayı hedefliyor."
Proje kapsamında velilerle işlenecek konular arasında "iki dillilik / göçte okul öncesi ve okul sürecinde iki dilli yetişmek ve anadilin önemi", "veli - çocuk okuma çalışmaları", "kitap seçimi ve okuma alışkanlığını geliştirme", "Alman eğitim sisteminin yapısı ve işleyişi", "okul öncesi eğitim", "ilk ve orta okul eğitimi – okul modelleri", "lise eğitimi ve Abitur'a giden yollar", "yüksek öğretim", "Alman eğitim sisteminde velilerin yeri", "velilerin hakları ve sorumlulukları", "eğitim sisteminde veli temsil merciileri", "Alman eğitim sisteminde okul - meslek okulu bağlamı", "okul diplomaları ve meslek eğitimine geçiş", "hangi meslek için hangi diploma gerekli", "meslek seçiminin püf noktaları", "meslek eğitim yeri aramasında yapılan yanlışlıklar"... bulunuyor.

Bu bağlamda 14 Aralık 2013, Cumartesi günü, Saat: 14.00-17:00 arasında Pädagogische Hochschule Heidelberg'te (Keplerstr. 87, 69120 Heidelberg, Seminer Salonu: 209) projenin içeriği, işlenecek konular ve seminerlerin düzenleneceği şehirler / dernekler hakkında bir bilgilendirme toplantısı yapılıyor.

Söz konusu bilgilendirme toplantısının herkese açık olduğu belirtiliyor. Velilerin, değişik okullarda öğretmenlik yapan veya öğretmenlik eğitimi alan üniversite öğrencilerin ve özellikle Türk Dili ve Kültürü öğretmenlerinin katılabilmesinin önemli olduğu ifade ediliyor. İlgi duyanların, mail@hei-mat-online.de adresine kayıt yaptırmaları gerekiyor... [KanalKultur]

Göçmen Türk Veliler İçin Veli Akademisi / 14 Aralık 2013, Cumartesi günü, Saat: 14.00-17:00, Seminer Salonu: 209; Pädagogische Hochschule Heidelberg, Keplerstr. 87, 69120 Heidelberg

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder