Bu Blogda Ara

9 Ekim 2013 Çarşamba

Kayıt | Record

"Kayıt | Record" / 4 ekim - 10 kasım 2013;
Mixer, Tel.: (0212) 243 54 43
[KanalKultur] - Öznur Güzel Karasu'nun küratörlüğünü yaptığı "Kayıt | Record" adlı karma sergi 4 ekim - 10 kasım tarihleri arasında Mixer'de sanatseverle buluşuyor.

Can Ertaş, Dilek Öztürk, Emine Boyner, Hacer Kıroğlu, Hülya Eyidoğan, Kerem Ozan Bayraktar, Murat Germen, Uygar Demoğlu ve Yücel Zorlu tematik eserleriyle sergiye katkı sağlıyor.

Günümüzde teknolojinin hayatlarımıza daha fazla dahil olmasıyla yaşamlarımızın önemli parçası haline gelen kayıtlar, bugün bambaşka bir boyut kazandı. Zamanı dondurmak ve haklı gerçeklikler yaratmak amacıyla kullanılan yazınsal, görsel ve işitsel kayıtların tarihsel temelinde kolektif hafızanın manipülasyonu fikri olsa da artık kaydedilenlerin paylaşım hızının artması ve kolayca yaygınlaştırılabilir olmasıyla, bireysel ve sosyal hafızayı hızla dönüştürebilen bir yapıya büründü. Her gün sayısız fotoğrafın, videonun ve yazının paylaşıldığı sosyal medyada bir yandan günübirlik hafıza yaratan ve hızla tüketilen kayıtlar, diğer yandan dezenformasyonu da içinde barındıran bir iletişim biçiminin gelişmesine neden oluyor.

Murat Germen - "gen/e",
Foreks üzeri fotoğrafik baskı, 50 x 75 cm.,
Edisyon: 1/5+2AP, 2013
Kimi zaman toplumsal belleğin manipülasyonunda çatlaklar yaratan bu iletişim biçimi aynı zamanda kişisel yaşamlarımızı anların kayıtları ile tariflendirme ve kendimizi bu imgeler üzerinden dünyaya sunma çabamızın bir parçası olarak da varlık buluyor. Kaydettiklerimizle kendi zihinsel süreçlerimizin bir tür envanterini tutarken, aslında sınırlarla kuşatılmış yaşamlarımıza kurgusal alternatifler yaratmaya da çabalıyoruz. Kayıtlar bir bakıma nesnel varlığımızı kanıtlamanın bir yolu haline geldi ve tüm bunlar üzerinden arzularımızı seyretmenin yarattığı haz, bizler için sağaltıcı ve baştan çıkarıcı.

Sergi, farklı disiplinlerde üretim yapan sanatçıların "kayıt" ve "kaydetme" pratikleri üzerinden bireysel ve sosyal hafızanın çağdaş sanat içindeki görünümüne dair bir bakış denemesine odaklanıyor. Güncel dünyadaki kurgu-gerçek ile fizik-gerçek arasındaki çizginin giderek silikleşmesi sonucu bilincin tersyüz olması, sergiye gelen izleyiciler üzerinde de kendini gösteriyor...

Yücel Zorlu - "Sanki Her Şey Ben Yokken Oluyor Gibi",
C-Print pleksiglas, 80 x 120 cm., Edisyon: 1/5+1AP, 2013
İzleyicilerin katılım ve katkılarına açık bir yapı içinde sergi mekanındaki deneyim, aynı zamanda www.recordproject.net üzerinden sanal bir süreklilik gösteriyor.

* * *

Nowadays, as a result of technology and the effect it has had on our lives, records have begun to take on all new forms. Written, visual and audio records were once used as a way of stopping time, a way of forging a sense of reality, of actually being there, whilst managing to somewhat manipulate the collective memory of a former society. Now, as the level of sharing records gains increasing speed, the result is that these records have become easier to distribute to the masses, taking on a form that can easily transform both individual and collective social memory. This is more notable in social media, where photos, videos and essays are shared and made available in abundance, creating daily memories – imprints - and leading to advances in the way we interact with one another, breeding a culture that is feeding on many forms of misinformation.

This new way of interacting has created cracks in the once mighty ability to manipulate societies' collective memory, which has also taken on a new role in depicting our personal lives by creating a collection of memories in an effort to present ourselves differently to the world. With these records, we create a schedule of our personal intellectual processes. Yet, we also try to create fictional alternatives to our limited lives. Records have become a way of proving our objective existence and the pleasure that we experience as a result of watching our passions flourish under these conceptual ideas have now taken on more therapeutic and seductive roles in our lives.

The multi-disciplinary exhibition, "Kayıt | Record" focuses on developing perspectives surrounding the effects on individual and social memory in contemporary art.  The artists will look at the theme of records and recording, and now even more so, where the lines between fiction and reality are becoming ever more blurred, and with our memories warped, "Kayıt | Record" group exhibition aims at manipulating this through the viewpoint of the audience.

Additionally, the experience that will take place in the physical exhibition space will be open to audience involvement through an interactive, online/virtual continuity, which can be accessed through the www.recordproject.net website.

The works of Can Ertaş, Dilek Öztürk, Emine Boyner, Hacer Kıroglu, Hülya Eyidogan, Kerem Ozan Bayraktar, Murat Germen, Uygar Demoğlu, and Yücel Zorlu can be seen at Mixer between October 4th – November 10th every day except Mondays between 11 am and 7 pm. [KanalKultur]

"Kayıt | Record" / 4 ekim - 10 kasım 2013; Mixer, Tomtom Mahallesi, Boğazkesen Caddesi, No:45, Tophane - İstanbul; Tel.: (0212) 243 54 43

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder