Bu Blogda Ara

23 Temmuz 2013 Salı

İki albümde Cem ve Ali, Cemali

[KanalKultur] - Türkiye'de "Pop" müziğin adeta patlama yaptığı ve kamuoyunun sanki yerden mantar bitercesine ard arda yeni yeni seslerle tanıştığı 1990'lı yılların ortalarına doğru, ABD'den gelen bir ikili dikkat çeker. Cemali'dir bu.

İkili 1995 yılında "Duymak İstiyorum" adlı albümleriyle müzik listelerine girer. Farklı müzik stili, müziği yorumlama ve anlatım üslûplarıyla odak noktası haline gelir. Birbirinden ilginç kıyafetleri ve kliplerindeki kamuoyunda alışılmışın dışındaki danslarıyla gözler önündedirler artık.

İlk albümleri "Duymak İstiyorum"da, aynı adlı eserin yanı sıra, "Şimdi Hayallerdesin" adlı eserleri, kısa sürede Dj ve Vj lerin vazgeçemedikleri favorileri arasında yer alır.

"Duymak İstiyorum"da dikkat çeken önemli noktalardan biri, albümün tüm eserlerinin söz ve müziklerinin "Cem-Ali" tarafından yapılmasıdır. Bu albümde, söz konusu eserlerin dışında "Biliyorum Sonunu", "Hoşgeldin", "Deli Ali", "Sev Beni", "Neşe Katalım", "Bunca Sözler", "Bil Kendini", "Dönence" adlı parçalar da seslendirilir.

Yapılan söyleşilerden "Cemali"nin Cem ve Ali adında iki kardeş olduğunu öğrenir meraklısı.

Cem'in ABD'de San Francisco'da ünivesitenin psikoloji bölümünü bitirdiği; Ali'nin ise sinema eğitimi ve yönetmenliği ihtisaslaştığı, bu konuda magister yaptığı artık bilinenler arasındadır.

İkilinin 1997'de "Youh Youh" adını koydukları ikinci albümleri Türk müzik piyasasında müzik severlerle buluşur.

Bu albümde de Mahzuni'nin eseri dışındaki bütün söz ve müzik "Cemali" imzasını taşır. "Cemali" (Cem-Ali) alternatif üslûplarıyla, Mahzuni'nin "Yuh Yuh" adlı eserini yeniden yorumlar. İkili için bunun çıkış noktası, bir tür başkaldırıdır. Bunu şu şekilde açıklarlar: "Radyo ve Tv'lerde çoğunluk vur-patlasın yaparken, birden araya ‘Yuh-Yuh' girsin istedik; çünkü, memleketimizde ve dünyada yuhalanacak çok sey var"...

Türkiye'de "McDonalds kuşağı"nın müzik açısından alternatif arayışlara girmesine yön veren önemli albümlerden biri olan "Youh Youh"ta, Mahzuni'nin "Yuh Yuh" eserinin dışında, "Dön Bana", "Nerdesin?", "Dokunmayın Güneşe", "Bir Yudum Sevgi", "Deli Oğlan", "Sevgisiz Olmuyor", "Sever misin O Zaman", "Hep Öyle Kal", "Solgun Yine", "Dön Bana" adını koydukları eserler, meraklısına sunulur.

Albüm, "Sever misin O Zaman" adlı eserle başarıya ulaşır. [KanalKultur]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder