Bu Blogda Ara

17 Aralık 2013 Salı

Yakın Tarihten Notlar: Raa Haq / Re - Dersim Sempozyumu

[KanalKultur] - "Dersim", "Kültürel Sürekliliğin Sınırları", "Resmi ve Gayriresmi Bakışlar", "Zini Gediği", "Raa Haq", "Dersim Aleviliği", "Dersimli Seyitler ve Bektaşiler", "Re", "Mazgirt", "Dersim Halk Kültüründe Cin, Peri ve Hayalet" ...

Tunceli'de 17 aralık 2011 tarihinde "Tarih – İnanç – Eğitim ve Gelecek" alt başlığıyla "Dersim Sempozyumu - 2011" düzenlendi.

"Dersim Sempozyumu - 2011"in açılış konuşmalarını Edibe Şahin (Belediye Başkanı) ve Mesut Özcan (Munzur Dergisi) yaptı.

"Tarih" (Oturum Başkanı: Erdal Gezik), "Eğitim" (Oturum Başkanı: Murat Işık), "İnanç: Raa Haq" (Oturum Başkanı: Doğan Munzuroğlu) başlıklı konu kümelendirmesindeki 3 oturumda toplam 14 bildirinin yer aldığı sempozyumun "Yeniden Yapılanma ve Gelecek" (Oturum Başkanı: Mesut Özcan) başlıklı son oturumunda kimi kurum temsilcileriyle kişiler görüşlerini dile getirildi.

"Dersim Sempozyumu - 2011" - "Tarih – İnanç – Eğitim ve Gelecek"te şu bildiriler yer aldı:

Serkan Erdoğan (Ankara Üniversitesi): Antik Çağdan Günümüze Dersim: Kültürel Sürekliliğin Sınırları; Doğan Munzuroğlu: Dersim Tarihi: Resmi ve Gayriresmi Bakışlar; İlhami Algör: Bir Katliamın Yeniden Tanımı: Zini Gediği; Yusuf Roni Arslan (Marmara Üniversitesi): Genç Kuşakların Gözüyle 1937 ve 1938; Mesut Özcan (Munzur Dergisi): Cumhuriyet'in Azınlıklara Yönelik Eğitim Politikası 1935-1950 –Dersim'de Halkevleri ve Halkodaları Örneği-; Sabit Menteş (Tunceli Üniversitesi): Dersim'de Eğitim -1980'den Günümüze-; Hasan Ölgün (Eğitim-Sen Tunceli Şube Başkanı): Eğitim, Dil, Kimlik; Özen Meral Uç (Eğitim-Sen Tunceli Şube): Eğitimde Cemaatleşme; Özkan Yıldız (Gaziantep Üniversitesi): Dersim'de Madde Bağımlısı Gençlerin Düşündürdükleri; Erdal Gezik (Tarihçi, Hollanda): Raa Haq: Dersim Aleviliği ve Tarihsel Arka Planı Hakkında Tartışmalar; Yalçın Çakmak (Tunceli Üniversitesi): Dersimli Seyitler ve Bektaşiler: Dayanışma ve Rekabet arasında; Dilşah Deniz (Sosyal Antropolog): Dersim İnancı "Re": Gelenek ve Gelecek – Uygulamalar ve Sorunlar; Seyfî Mûxûndî: Dil ve İnanç –Mazgirt Örneği-; Ercan Geçgin (Ankara Üniversitesi): Dersim Halk Kültüründe Cin, Peri ve Hayalet

"Yeniden Yapılanma ve Gelecek" başlıklı oturumun katılımcıları arasında şu isimler bulunuyordu:

Kurumlar: Ali Doğan (Dersim Alevi Kültür Akademisi), Ali Mükan (Dersim Kültür Derneği Bşk.), Hasan Ölgün (Eğitim-Sen Tunceli Şube Bşk.), Av. Özgür Ulaş Kaplan (Tunceli Barosu), Av. Barış Yıldırım (İnsan Hakları Derneği Tunceli Temsilcisi), Serhat Halis (Kırmanciya Beleke Dergisi), Fatma Çıray (Tunceli Emek Gazetesi), Murat Işık (Dersim Gazetesi)

Kişiler: Özlem Gündoğan (Yeditepe Üniversitesi), Veli Aytaç (Eski Belediye Başkanı) [KanalKultur]

"Dersim Sempozyumu - 2011" - "Tarih – İnanç – Eğitim ve Gelecek" / 17 aralık 2011, Tunceli; Grand Şaroğlu Oteli, Munzur Konferans Salonu, Tunceli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder