Bu Blogda Ara

4 Aralık 2013 Çarşamba

Kahrolsun Bağzı Şeyler: Funda İyce Tuncel - Tek Resim

[KanalKultur] - Funda İyce Tuncel'in  29 kasım – 2 aralık 2013 tarihleri arasında tek resimden oluşan "Tek Resim" adlı sergisi, Galeri Eksen'de başarıyla sonuçlandı.

Sanatçı sergisiyle ilgili şunları söylüyor:
"Bu sergim sadece bir resimden oluşuyor. Tek bir resim.
Yıllar sonra, 2013 yılında ne olmuştu diye bir soru sorulduğunda sanırım ilk önce akla gelecek olan DirenGezi.
2013, Taksim Gezi Parkı'ndan başlayıp tüm ülkeye yayılan Gezi olayları ile hatırlanacak. Pek çok kişi ve olay daha şimdiden kolektif hafızamıza girdi bile…
Bu olaylar zinciri ülkemiz demokrasi tarihi açısından bence bir dönüm noktası oldu. İlk defa insanlar partilerüstü, siyasetüstü bir tavırla ve tamamen kendiliğinden bir araya gelerek 'kahrolsun bağzı şeyler' dediler.
Bazen tek bir resim, birçok şeyin önüne geçebilir ve birçok şeyi ifade edebilir. Bir insanın pek çok insanı etkileyebilme becerisi çok zaman sanat ile olur. DirenGezi, resmedilmeyi hakediyor. Ben öyle düşünüyorum. Gezi'de yaşananlar, bir yanı ile umudu ve yılmamayı sembolleştirirken diğer yanıyla yarınlarımızın aydınlığının ipuçlarını veriyor. Ben sanatçının her zaman çağına tanıklık etmesinin sanatçı duyarlığından öte, yaşadığı toprağa bir borcu olduğunu düşündüm ve öyle hareket ettim.
Kırmızılı Kadın'ın yanına Frida Kahlo'yu çağırdım. Taksimde kol kola yürüdüklerini, demokratik tepkilerini birlikte dile getirdiklerini hayal ettim. Hep bir şeyler, hep bağzı şeyler kahrolmasın; yerlerde, caddelerde ölü kuşlar olmasın istedim…
Çok mu şey istiyorum?"
Funda İyce Tuncel

1968 yılında Ankara'da doğdu. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Resim İş Bölümü'nde öğrenim gördü. 1992-1995 yılları arasında Atatürk Kültür Merkezi'nde sanat danışmanlığı yaptı. Uluslararası Plastik Sanatçılar Derneği (UPSD), Akdeniz Kadın Sanatçılar Birliği (Pan-Mediterranean Women Artists Network (FAM) ile Birleşmiş Ressamlar ve Heykeltraşlar Derneği (BRHD) üyesi olan sanatçı; 1998-2002 yılları arasında BRHD'nin Genel Sekreterlik görevini yürüttü. Çağdaş Sanatlar Vakfı'nın (ÇAĞSAV) ve Uluslararası Kinidos Kültür Sanat Akademisi'nin (UKKSA) kurucu üyesi oldu. Dünya Sanat Vakfı'nın (World Art Foundation, WAF) Orange County California'da düzenlediği World Art Expo 09 Sanat Fuarında, 3.lük; DYO 31. Resim Yarışması'nda "sergileme"; Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası 6. Kültür Sanat Yarışması Resim 1.lik Ödülü adlı.

Bugüne kadar 38 kişisel sergi gerçekleştirdi. Sanatını ve eserlerini konu alan ilk kitabı 2008 yılında sanat eleştirmeni Ümit Gezgin ve ressam / yazar Ekrem Kahraman tarafından kaleme alındı ve Bilim Sanat Galerisi tarafından yayınlandı. İkinci kitabı "Göç İmgeleri" sanat eleştirmeni Ümit Gezgin tarafından yazıldı ve 2013 yılında basıldı. [KanalKultur]

Funda İyce Tuncel - Tek Resim / 29 kasım – 2 aralık 2013; Galeri Eksen, Maçka Caddesi No:29, Nişantaşı - İstanbul; Tel.: (0212) 219 08 50

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder