Sayfalar

15 Şubat 2015 Pazar

Türkiye’de Sanat Eğitimini (Yeniden) Düşünmek Raporu Yayınlandı

[KanalKultur] - İKSV'nin kültür politikaları kapsamında hazırlanan "Türkiye’de Sanat Eğitimini (Yeniden) Düşünmek" (Aralık 2014) başlıklı rapor yayınlandı.

Raporda ulusal düzeyde bir sanat eğitimi politikasının geliştirilmesi, sanat eğitiminin niteliğinin arttırılması ve kapsamının genişletilmesi için somut öneriler sunuluyor.

İKSV Kültür Politikaları Çalışmaları Direktörü Özlem Ece ve Ohio State Üniversitesi'nden Zülal Fazlıoğlu Akın tarafından hazırlanan rapor, Türkiye'nin sanat eğitimi politikasına dair en kapsamlı çalışmalardan biri olma özelliğini taşıyor.

Raporda, alanda faal olan kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarına dair incelemeler, işbirliği ve iletişimi arttırmaya yönelik strateji önerileri ve ekonomik alanda katma değeri yüksek olan yaratıcı sektörlerin sanat eğitimi ile ilişkisinin değerlendirmesi de yer alıyor.

Raporun "Yönetici Özeti"nde sanat eğitiminin, "yaratıcılık ve kültürel farkındalığa duyulan ihtiyacın giderek arttığı 21. yüzyılda bu becerileri geliştirme yolunda önemli bir aracı" olarak ortaya çıktığı; "Ulusal düzeyde bir sanat eğitimi politikası geliştirilmesi ve bu politikanın kültür ve eğitim alanlarının önceliklerinden biri hâline getirilmesi için, alanda çalışan tüm aktörlerin desteği ve katkısına ihtiyaç" bulunduğu belirtiliyor. Raporun, "sanat eğitiminin önemine ve eğitim kalitesinin artırılmasındaki vazgeçilmez rolüne inanan taraflar arasında ortak bir anlayış oluşturmak amacıyla" hazırlandığı ifade ediliyor.

Raporda sanat eğitimine ve politikasına ilişkin temel kavramlar tanımlanmakta, alanda faaliyet gösteren yerel, ulusal ve uluslararası örgütlerin ve ağların sanat eğitimine dair  uygulamaları ve stratejileri anlatılmakta ve Türkiye’de sanat eğitimi alanına ilişkin kurumsal yapı ve politikalar incelenmektedir. Raporun sonuç ve öneriler bölümünün ise Türkiye’de sanat eğitimi politikasının geliştirilmesi ve uygulanması için gerekli değişiklikleri ve atılacak adımları ana hatlarıyla belirleyecek ve alınacak kararlar için çerçeve oluşturacak bir referans belgesi olması amaçlanmıştır.

"Sanat eğitiminin sanatçı yetiştirme değil, her yaştan öğrenci ve eğitmenlerin faydalanacağı, estetik bilinci, hayal gücü ve yaratıcılığı geliştirecek boyutuna odaklanan" raporda şu temel sorulara yanıt aranıyor:
  • "Sanat eğitimi ve sanat eğitimi politikası neden önemlidir?
  • Sanat eğitimi ve politikasının temel kavramları nelerdir?
  • Sanat eğitiminde niteliğin ve sanata erişimin artırılması için hangi stratejiler izlenmelidir?
  • Ulusal sanat eğitimi politikasının oluşturulmasında hangi aktörler aktif rol almalıdır?
Sanat eğitimi alanında öğretmenlerin eğitimi ve işbirliklerini teşvik etmek üzere neler yapılabilir?" [KanalKultur]

Zülal Fazlıoğlu Akın; Özlem Ece (Haz.): Türkiye’de Sanat Eğitimini (Yeniden) Düşünmek.  İstanbul Kültür Sanat Vakfı, İstanbul 2014, 132 S.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder